Boganmeldelse: Heartcore Business

Bogen "Heartcore business" er skrevet af forfatteren Daniel Baun. Anmeldt af Klaus Rasmussen. Foto: Baun & Co

Om at gøre det godt ved at gøre godt

Kan man drive good business, uden kun at have fokus på, hvordan man får mest profit på bundlinjen? Kan man skabe gode resultater som leder, uden hele tiden at holde en bonusgulerod op foran sine medarbejder? Eller kan man som medarbejder godt arbejde i en virksomhed, hvor det ikke kun er mål og resultater der er styrene for det man gør? Dette er nogle af de spørgsmål, som forfatteren Daniel Baun prøver at give sit svar på i sin bog Heartcore Business. Hvor man efter at havde læst bogen, sidder tilbage med en følelse af, at punkterne i bogen kunne være en bedre vej for alle i og omkring en virksomhed. En vej der ikke glemmer, at der også skal penge i kassen. Men vejen ser vigtigheden i at skaber resultater for mennesker, organisationer, samfundet og miljøet.

Mere end postulater

Hvis du sidder og tænker at dette sikkert endnu er en bog, som kommer med alle mulige påstande om, hvordan man bedre kan drive en virksomhed. Så har du helt ret. Men bogen giver mere end påstande om virksomhedens forandringer – den giver inspiration til hvordan man på en god og anderledes måde kan drive sin virksomhed på.

Finde ind til hjertet

Ved at bruge viden fra fagfolk, videnskaben og konkrete  eksempler  på virksomheder, som har deres fokus på andet end indtjening. Når Baun frem til konceptet Heartcore. Hvor man i stedet for at have penge i centrum, for sin virksomhed, nu har det som bogen kalder for hjerte og mening. For projektet i bogen handler om, at ledererne, medarbejderne og virksomhedsejerne finder frem til det, som kan give deres virksomhed en mere mening. Så man får passion for at arbejde videre på virksomheden og tager et medansvar, der også rækker længere ud end ens virksomheds næsetip.

Hvorfor læse bogen

Det der er godt ved bogen er, at den er let læst, har gode fremhævelser og modeller som forklarer bogens pointer, og at bogen lykkes med sit mål. Nemlig at få sine læsere  til tænke over hvordan man kan opbygge en moderne og anderledes  forretningsmodel. Hvor profitten kun er midlet og hvor den gode sag bliver omdrejningspunktet for arbejdet i virksomheden.

Læs mere om bogen og bestil dit eksemplar hos Novia

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *